Posts

Showing posts from 2011

Konsert Maher Zain And I

Image
Beberapa hari yang lepas saya dan beberapa buah bas lagi mewakili UPSI telah dijemput untuk menyertai Himpunan Mahasiswa Untukmu Rakyat dan Maher Zain. wah meriah sangat .. konsert ni ditaja khas oleh menteri besar perak YB DR Zamri, yang bertemakan Maher zain untukmu rakyat... kami di kumpulkan di Stadium Perak. bukan mahasiswa dari UPSI je tau tapi dari seluruh universiti kat semenanjung Malaysia.. 
yang bestnyer bukan pasal himpunan mahasiswa tu tapi syok sebab dapat jumpa maher zain secara live. bukan senang tau.. hehe ak punyer la semangat ak duk kat depan skali... masuk sebelum maghrib ag tau... nasib baik la dr Upsi ke ipoh lebey 2 marhalah.. dapatlah ak sembahyang jamak.. ( apa2 pon solat tu penting tau).... Selain Maher Zain, Ramli Sarip dan Irfan Makki pon ada buat persembahan.. syok giler.. memang tak menghampakan...














ni jer yang sempat saya dapatkan.. picture irfan makki ngan ramli sarip saya tak ambik la... pe2 pom gelagat Ac Mizal sebagai pengacara hari tu memang buat saya …

The Chosen One

Image
The Chosen One lyrics
In a time of darkness and greed It is your light that we need You came to teach us how to live Muhammad Ya Rasool Allah
You were so caring and kind Your soul was full of light You are the best of mankind Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Habib Al Mustafa Peace be upon The Messenger The Chosen One
From luxury you turned away And all night you would pray Truthful in every word you say Muhammad Ya Rasul Allah
Your face was brighter than the sun Your beauty equaled by none You are Allah’s Chosen One Muhammad Khaira Khalqillah Sallu ‘ala Rasulillah, Habib Al Mustafa Peace be upon The Messenger The Chosen One
I will try to follow your way And do my best to live my life As you taught me I pray to be close to you On that day and see you smile When you see me Sallu ‘ala Rasulillah, Habibil Mustafa Peace be upon The Messenger The Chosen One
Sallu ‘ala Rasulillah, Habibi Mustafa Peace be upon The Messenger The Chosen One

La Tahzan.. Innallaha ma'ana

Image
Maka tersenyumlah Wahai diri,Roda kehidupan selalunya berputar ada kalanya bahagia terasa,Sedih Merintih juga air mata.Tapi tahukan engkau,ada Dia yang Selalu menatapmu Lembut yang paling tahu apa Yang terbaik Untukmu.Dia Memberi apa Yang kamu butuhkan Bukan apa Yang kamu inginkan.

Maka Tersenyumlah wahai Diri,semua Yang terjadi Juga karena Kehendak-Nya,semua berjalan atas Rencana-Nya.Ilmu-Nya meliputi segalanya dan kau tak MUngkin menjangkaunya... jadi Untuk apa resah untuk Sesuatu yang Belum pasti kejadiannya.Bukankah janji-janji-Nya itu pasti.Allah Maha Mengetahui.

Ada Dia Yang selalu Maha Memberi,dan Dia Memberika kepadamu segala apa yang kau Mohonkan pada-Nya.Dan Jika kau mampu menghitung Nikmat-Nya..maka tak ada alasan bagimu untuk mengeluh atas apa yang saat ini Allah Berikan.

Hidup Selalu berjalan meski terkadang hati tak Menginginkan,yang Dicinta akan pergi,yang Didamba akan Hilang ..Maka dekatkanlah Dirimu dengan-Nya karena Dia yang Maha Kekal.

Seorang hamba akan rapuh tanp…

BerkasihLah Kita KeRana ALLAH

Image
Allah SWT berkata," Nabi Muhammad ialah utusan ALLAH.  Dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang memusuhi islam. sebaliknya mereka bersikap kasih sayang serta belas kasihan sesama mereka". -surah al-fath,ayat 29-
Allah SWT berkata lagi," Dan penduduk Kota Madinah yang beriman  sebelum mereka(orang beriman dari Mekah berpindah ke Madinah), mengasihi orang yang berhijrah ke negeri mereka". -surah al-hasyr, ayat 9-
Anas melaporkan , Nabi Muhammad SAW pernah berkata," ada tiga perkara, sesiapa yang mempunyai ketiga-tiga perkara itu kedalam dirinya, beliau dapat merasakan manisnya iman, iaitu beliau lebih mengasihi ALLAH SWT dan utusanNya lebih dari yang lain-lain. Kedua apabila beliau mengasihi  manusia lain semata-mata kerana ALLAH SWT. dan krtiga, apabila beliau benci untuk kembali kepada kekafiran selepas beliau diselamatkan  oleh ALLAH SWT daripada kekafiran itu sebagaimana bencinya beliau  jika dirinya dilemparkan kedalam…

Punca Kerosakan Kaum Lelaki

Image
Daripada Abi Hurairah ra berkata: Rasulullah saw bersabda:

Selagi akan datang suatu masa di mana orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila ia lari membawanya dari suatu puncak bukit ke puncak bukit yang lain, dan dari suatu lubang kepada lubang yang lain. Maka apabila zaman itu telah terjadi, segala pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat dicapai kecuali dengan perkara yang membabitkan kemurkaan Allah SWT.

Maka apabila itu telah terjadi, kebinasaan seseorang adalah berpunca dari menepati kehendak isterinya dan anak-anaknya. Kalau ia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tiada lagi maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kaum kerabatnya (adik-beradiknya sendiri) atau dari menepati kehendak jirannya.

Sahabat bertanya: Wahai Rasulullah saw, apakah maksudnya perkataan engkau itu?

Nabi menjawab: Mereka akan mencelanya dan mengaibkannya…

~SetiuKu SaYanG~

Image
Lahirnya di bumi terengganu.. Betiu daerah bongsu Bangkit dalam deru Bergerak menuju maju..
Dari pantai sampai ke gunung Nelayan petani mengukir senyum Membina kemakmuran  Generasi wawasan
Setiuku oh setiuku Bangun pagi bersama mentari Bangun membangun perindustrian Membangun pelancongan Pertanian, perikanan Bangun mencapai awan
Setiuku oh setiuku Dari Merang sampai ke Bintang Dari Fikri ke Seri Harapan Bangun memakmur desa Bangun memakmur kota  Membangun hidup cemerlang
Batu rakit dan Permaisuri Langkap serta juga Jabi Bersatu dalam barisan Bersatu dalam wawasan
Setiuku oh setiuku Daerah bongsu di bumi Terengganu, Setiu oh setiuku Daerah ku menuju Maju
SETIUKU
Setiu.. tanah tumpah darahku
peta setiu

inilah setiu.. love setiu

kenapa setiu.. setiu merupakan salah satu daerah dalam negeri terengganu daerah setiu ni jiran kepada daerah Kuala Terengganu dan Besut.. Jarang sangat orang tahu pasal daerah ni sebabnya  daerah ni x der la terkenal sangat daerah setiu terkenal dengan keindahan pantainya. Pantai di daerah setiu me…

♥♥♥ Belajar untuk MELEPASKAN SESEORANG YANG BUKAN JODOH KITA♥♥♥

Image
Disaat kamu ingin melepaskan seseorang..ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya..
Disaat kamu mulai tidak mencintainya…ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya..
Disaat kamu mulai bosan dengannya…ingatlah selalu saat terindah bersamanya Disaat kamu ingin menduakannya…bayangkan jika dia selalu setia,Saat kamu ingin membohonginya…ingatlah disaat dia jujur padamu,.Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu..Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu..
Yang indah hanya sementara,yang abadi adalah kenangan,yang ikhlas hanya dari hati,Yang tulus hanya dari sanubari..Tidak mudah mencari yang hilang,Tidak mudah mengejar impian,Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga..Ingatlah pada pepatah,“Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai,maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini”
Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif….Hidup bagaikan mimpi,seindah apapun,begitu bangun semuanya sirna…

MAYAT SEORANG GADIS MENGELUARKAN AROMA KASTURI (KISAH BENAR)

Image
Dalam sebuah wawancara dengan sebuah majalah Al-Yamamah, Ummu Ahmad ad-Du'aiji mengatakan, "Ada seorang gadis, 20 tahun, meninggal dunia akibat kemalangan kereta. Menjelang kematiannya keluarganya sempat betanya kepadanya, "Bagaimana keadaanmu, Fulanah?" "Alhamdulillah, baik," jawabnya. Tapi, tidak lama kemudian ia meninggal dunia. (Semoga Allah merahmatinya.)

Keluarganya membawanya ke tempat pamandian jenazah. Kami meletakkannya di atas bangku mandian dan mula memandikannya. Tiba-tiba kami melihat wajahnya bersinar dan tersenyum. Seolah-olah dia sedang berada di tempat tidurnya. Dan, tubuhnya tidak terdapat luka, tercalar ataupun darah.

Dan anehnya, ketika mereka hendak mengangkatnya untuk meneruskan mandian, tiba-tiba hidungnya mengeluarkan cecair putih yang memenuhi bilik (tempat mandian) itu dengan aroma kasturi. Subhanallah, Itu benar-benar aroma kasturi. Lalu kami semua membaca Takbir dan berzikir kepada Allah. Bahkan putrid saya, teman almarhumah, …

istikharah cinta..

Image
Bersaksi cinta diatas cinta Dalam alunan tasbih ku ini Menerka hati yang tersembunyi Berteman dimalam sunyi penuh do'a
Sebut nama Mu terukir merdu Tertulis dalam sajadah cinta Tetapkan pilihan sebagai teman Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku Memohon petunjukmu satu nama teman setia Naluriku berkata
Dipenantian luahan rasa Teguh satu pilihan Pemenuh separuh nafasku Dalam mahabbah rindu
diistikharah cinta..





Indahnya Langit Senja Ciptaan Ilahi

Image

Malaysia sememangnya tidak pernah dijajah oleh British

Image
Baru-baru ini kita telah dikejutkan dengan kenyataan daripada Majlis Profesor Negara yang diwakili oleh Prof. Datuk Dr Zainal Bin Kling yang menyatakan bahawa negara kita Malaysia tidak pernah dijajah.  kenyataan yang dikeluarkan ini cukup memberi kesan kepada seluruh masyarakat malaysia. ada yang menyatakan persetujuan tentang perkara ini dan ada pula yang menentang penyataan ini sehingga membabitkan kenyataan ini sebagai salah satu helah politik.  baru-baru ini pensyarah saya Prof Khaizin  begitu tertarik dengan isu ini telah menjadikannya sebagai satu tugasan kepada kami bagi mengetahui sejauh mana kefahaman kami tentang isu ini. dan hasil tugasan tu saya ada tampilkan dalam laman ni...
http://salju-teratakkasih.blogspot.com/2011/12/benarkah-malaysia-tak-pernah-dijajah.html
oleh yang demikian telah timbul persoalan sejauh mana kebenaran kenyataan Prof Datuk Dr Zainal Kling tentang persoalan Malaysia tidak pernah dijajah???
baru-baru ini, saya berkesempatan bertemu dengan beliau (prof da…

Benarkah Malaysia Tak Pernah Dijajah

Image
Pengenalan

            Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan Majlis Profesor Malaysia melalui Prof. Datuk Dr Zainal Kling yang menyatakan bahawa Malaysia tidak pernah dijajah. Beliau menyatakan bahawa mengikut fakta sejarah, tanah melayu tak pernah terjajah sebaliknya hanya dinaungi atau dilindungi oleh british. Katanya sejak perjanjian pangkor ditandatangani pada tahun 1874, tidak pernah tercatat dalam perjanjian itu bahawa negeri itu akan dijajah sebaliknya hanya dilindungi dan dinaungi. Menurut beliau lagi, hanya tiga negeri sahaja yang merupakan tanah jajahan iaitu negeri Melaka, Pulau Pinang dan Singapura. Negeri-negeri lain hanya dinaungi dan dilindungi dan sejak mula lagi tanah melayu bukan tanah jajahan atau koloni. Majlis Profesor Negara (MPN) menyatakan bahawa British diberi kuasa mentadbir daripada segi pengurusan am, kewangan serta eksploitasi khususnya sumber alam. Tambahnya lagi mereka kelihatan melakukan penjajahan walaupun tidak sahih. Walaupun hal ehwal Pe…

You Never know it

Image
I can't even utter The word I love you Because my heart is cursing My yearning for you keeps overflowing It like a thorn prickling in my heart those sad word  All day those word are only swirling in my ears I love you I love you Forever Even you don't see me I call you thousand times But you never know it I wait for you and always standing here But you never know it like a fool, my foolish Love sees only you  you don't know it No matter how much I call you