Posts

Showing posts from March, 2012

praktikum??? adusss poning ambe

Image
alahai.... dah dekat nak praktikum,, tapi tempatnya tak jumpa-jumpa agi... maklumlah negeri sendiri tak dibuka... terpaksa la merempat kat negeri orang.. tapi bukan itu yang menjadi masalahnya... masalah sebenar bila tak tahu tempat yang sesuai dan sekolah yang ada pelajar tingkatan 6... maklum sahajalah ting 6 tak dibuka untuk semua sekolah.. kenapa mesti ting 6?? sebabnya ambe ni mengambil subjek pengajian malaysia a.k.a pengajian am... so  terpaksa dan dipaksa untuk praktikum di sekolah yang ada ting 6.. aduss tak tahulah macam mana, ambe yang bergeng 4 orang ni terpaksa jugak berpisah sebabnya syarat praktikum satu sekolah dua orang je.. 
so bila pkir2, kami bercadang untuk memilih di daerah pekan pahang.. ada x saper2 ley rekomen sekolah kat pekan yang ada ting 6 untuk ambe... okey ler.. kalau x der kat pekan pom kat kawasan berdekatan pun acilaa.. asalkan bukan sekolah elit or sekolah kawasan bandar... sebabnya kami takut pelajar lebey hebat dari cikgu.. biasa lerr cikgu macam am…

oOoOOoOOOooooOOoOO

Image
o0ooOOoOoOoo0oOooOOooOOoOOoOOooOOooOOoIOoOOOOOooOooDOOoOooOoOOoO0OoOOoOoOOOOoooooOoOoOoOOooOooNOOooOoOoOoOOoooOoToOoOOooOooOoooOOOoOooKOoOOoooOOoooOOooOOooOoOOOOooOOooOOOooOOooOOoNOoOOoOOOOoOOoOOooOWOOoOOOoOOoOOoOOoOOWOOOoOooOOOooOOOoOOoOoHOOOoOOoOooOooOOoooOoOoOOAOoOOOoOOOoOOooOooOOOoOTOOoOOOoOOOoOOOoooOOOoOoOoOOoOOoOOoOooOOOOOMOoooOOoOOoOOoOOoOOooooooOoOooOooOooOOoooYOOOoOOoOoOoOoooOOOOHOOOoOOOoOooOOoOoOOOOOEOOoOOoOOooOoOooOOOOoOOoAOoOOoOoOoOOoOOoROOOooOoOooOooOoOOoOoOOoToooOOooOoOoOoOOOoOoOOOoOOOOoOoOOOOoOOoOOOoOOoOoOOOOOOOoOOoOoOOOooOoOOoOOoOOoOOOoOOoOOOOoOOooOoOoOOoOoOOOoOOOOoOOAOooOOoOoOoOoOoOOOooOOOooOooOOoOOoOooOoooOOOooOOOoOoOOOooOoOOooOOOooOoOoOOOOoOoOOoOOoOOoOOOOOOoOoOooOOoOOoOoOoOOOOooOoOOoOoOOoOOoOoOSOooOooOoOoOOoOOoOoOOOoOoOOoAOoOoooOooOoooOoOOoOOoOOoOOoOoOOoooOOoOoooOooYOOoOoOoOOoOOoOoooOooOOoOODOoOoOOoOoOOOOooOOoooOoOo0OoOOoOOoOOOoOoOoOIOoooOOOOOOoOOOoOooOoOOROooOOOoOOoOooOooOoOOOOoOOooOOoOOooOOOOoEOoOooOoOooOooOOooOOooLOoOoOoooOoOooOooOooOoOOoOOoOOoOOoOOOLOooOoOOOOooO…

Futsal..

Image
Ada dalam kalangan kita sangat suka menonton bola sepak mahupun futsal.. saya pun agak meminati permainan ni walaupun saya ni pompuan.. masa zaman-zaman sekolah dulu ader ler minat kat mamat nie sebab dia pandai main futsal.. sampai sekarang pom suka tengok pemain bola yang hensem-hensem.. sebab saya rasa pemain bola or someone yg pandai main bola nampak macho ar.. hikhik.. minat tu minat jugak p kita perlu tahu serba sedikit tentang permainan ni


PENGENALAN SUKAN FUTSAL


Futsal merupakan permainan bola sepak tertutup atau di dalam dewan di bawah kendalian FIFA di mana konsepnya ditiru daripada permainan bola sepak biasa dan dipraktikkan sebagai permainan di dalam dewan. Ianya memerlukan kawasan yang lebih kecil (ukuran gelanggang bola keranjang) dan dimainkan secara 5 sebelah dan menggunakan bola yang lebih kecil bersaiz 3-4. Futsal dimainkan di dalam kawasan garisan yang ditetapkan. Tiada dinding diperlukan dalam permainan ini. Permainan seolah-olah permainan bola sepak biasa di mana pe…